Artykuły

Wyświetlono rezultaty 41-60 z 73.
Księga

Księga

24-10-2007 11:48 | Gruszczy | Komentarze: 2
Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej niemal grupy bohaterów i może być łatwo wpleciony w kampanię, jeśli bohaterowie znają się już i są ze sobą dostatecznie związani. W przeciwnym wypadku nadaje się raczej na jednostrzałówkę, ponieważ mało prawdopodobne, by wydarzenia, które w nim zajd...
Damnation City

Damnation City

Krwisty city-builder

11-10-2007 16:42 | Gruszczy | Komentarze: 3
Uwielbiam konstruować settingi. Odkąd zacząłem się przygotowywać w ten sposób do sesji, wszystko stało się znacznie prostsze i przyjemniejsze. Nie muszę głowić się nad wciąganiem postaci w przygodę i przygotowywaniem kolejnych scen, a mogę skupić na tym, co lubię – lokacjach, postaciach i frak...
Boston Unveiled

Boston Unveiled

13-09-2007 15:38 | Gruszczy | Komentarze: 3
Podobnie jak w przypadku Vampire: the Requiem oraz Werewolf: the Forsaken wydawnictwo White Wolf zaprezentowało rozszerzenie settingu zarysowanego w podręczniku głównym do Mage: the Awakening. Wita nas zwyczajowo twarda okładka, kredowy papier, nienajgorsza ilustracja. Po wewnętrznych stronach okład...
Sopor

Sopor

09-08-2007 18:04 | Gruszczy | Komentarze: 6
Dla większości Spokrewnionych mroczne odmęty mórz i oceanów nie stanowią najmniejszego nawet obiektu zainteresowania. Czegóż mógłby tam szukać wampir, istota potrzebującą do przetrwania krwi innych ludzi, desperacko próbująca zachować resztki człowieczeństwa, a czasem już dawno porzuciwszy ten cel z...
Safona

Safona

bohater niezależny do Maga: Przebudzenie

06-08-2007 23:31 | Gruszczy | Komentarze: 11
Zarys Bycie ubogą studentką historii sztuki nie jest niczym przyjemnym. Ashley Norris wiedziała to aż zbyt dobrze, ale miała ogromną przewagę nad koleżankami będącymi w tej samej sytuacji. Mężczyźni nie potrafili oderwać od niej wzroku, a zwykle potem również i rąk. Zachęcona przez jedną ze swych k...

Twierdza Gardasz

31-07-2007 17:17 | Gruszczy | Komentarze: 7
W południowo-wschodniej części Agarii, kilka dni drogi od Vigradu, gdzie Grzmiąca wgryza się głęboko w tereny zajmowane przez wroga, stoi samotna, wiekowa twierdza. Będąc solą w oku Valdorczyków, których trzyma w ciągłym szachu, była i będzie celem wielu oblężeń, podjazdów i wycieczek. Jest przy tym...

San Virgado

23-07-2007 11:29 | Gruszczy | Komentarze: 6
Wiara czyni cuda. To zdanie nie raz sprawiło, że udawało się osiągnąć coś, co zdawało się być niemożliwe. Dziś w San Virgado, małym miasteczku w Kordzie, słowo to staje się ciałem – każdego roku za sprawą świętej relikwii zdarzają się tu cuda, a do miasta ściągają setki ludzi, chcących ich doś...

Potrzeba wyjątkowości

Co czyni bohatera?

13-06-2007 17:49 | Gruszczy | Komentarze: 6
W Vampire: the Requiem istnieje wyłącznie 5 głównych Klanów. Zawierają one w sobie różne aspekty, akcentują lub nawet dodają specyficzne elementy składające się na wampira - pochodzenia, zdolności i zwyczaje. Linie krwi pozwalają uformować postać w taki sposób, by kładła nacisk na jeden z aspektów k...
Statysta

Statysta

15-05-2007 23:56 | Gruszczy | Komentarze: 11
Zarys Statysta jest na pozór jednym z aktorów pojawiających się w filmie lub widzów w programie telewizyjnym. Rzadko ktokolwiek daje radę go dostrzec - dobrze wtopiony w tło jest nie do spostrzeżenia, o ile nie dysponuje się nadprzyrodzonymi zdolnościami postrzegania, nie przeprowadza drobiazgowego...

Wpływy

O tym co Sojusznicy mogą, a czego nie mogą

04-05-2007 18:42 | Gruszczy | Komentarze: 5
Wedle zasad podręcznika podstawowego tworząc nowego sojusznika gracz może albo rozpisać jego pełną charakterystyką, albo wszelkie decyzje dotyczące umiejętności i wpływów swojego kontaktu pozostawić w ręku MG. Ponieważ pierwsza metoda jest zbyt czasochłonna, a przy tym niezbyt sensowna w przypadku...

Domeny magiczne

03-03-2007 19:11 | Gruszczy | Komentarze: 11
Poniższy tekst nie został przeznaczony do żadnego konkretnego systemu, lecz opiera się w sporej mierze na grze Mag: Przebudzenie i jej zasadach. Większość jednak zawartych tu informacji może być wykorzystana w innych grach o współczesnych magach. W ramkach zostały zebrane informacje ściśle wykorzyst...

Zew Cthulhu

18-08-2006 14:46 | Gruszczy | Komentarze: 0
Howard Phillips Lovecraft stworzył własny styl opowiadań grozy i fantastyki. Za życia wydawany w podręcznych czasopismach stał się po śmierci przedmiotem szczególnego kultu - wychodzą nawet czasopisma poświęcone jego twórczości. Tom niniejszy jest pierwszym w Polsce wydaniem książkowym tego kontro...

Narodziny Fundacji

18-08-2006 14:31 | Gruszczy | Komentarze: 0
Hari Seldonkieruje z powodzeniem Projektem Psychohistorii na Uniwersytecie Streelinga, a jednocześnie, po zniknięciu R. Daneela Olivawa, zostaje nieoczekiwanie Pierwszym Ministrem. Dzieląc czas miedzy badania nad psychohistorią a walkę ze spiskowcami i rządem wojskowym usiłuje za wszelką cenę zapano...

Preludium Fundacji

18-08-2006 14:28 | Gruszczy | Komentarze: 107
Podczas Zjazdu Dziesięcioletniego na Trantorze, stołecznym świecie Imperium, młody matematyk Hari Seldon przedstawia referat, z którego wynika, że wzory psychohistoryczne pozwolą być może kiedyś przewidywać zachowania dużych zbiorowisk ludzkich, a co za tym idzie – przyszłość. Kiedy wieści o t...

Złoto króla

18-08-2006 14:06 | Gruszczy | Komentarze: 0
Przygody kapitana Alatriste to opowieść o Hiszpanii pierwszej połowy XVII wieku. Na tronie zasiada młody, niemający na nic wpływu, Filip IV, wnuk potężnego Filipa II. Dwór habsburski powoli staje się labiryntem intryg, podchodów, wzajemnych świństw. Z jednej strony sprawujący rządy kanclerz, z drugi...

Słońce nad Bredą

18-08-2006 14:03 | Gruszczy | Komentarze: 0
Przygody kapitana Alatriste to opowieść o Hiszpanii pierwszej połowy XVII wieku. Na tronie zasiada młody, niemający na nic wpływu, Filip IV, wnuk potężnego Filipa II. Dwór habsburski powoli staje się labiryntem intryg, podchodów, wzajemnych świństw. Z jednej strony sprawujący rządy kanclerz, z drugi...

W cieniu inkwizycji

18-08-2006 13:59 | Gruszczy | Komentarze: 0
Przygody kapitana Alatriste to opowieść o Hiszpanii pierwszej połowy XVII wieku. Na tronie zasiada młody, niemający na nic wpływu, Filip IV, wnuk potężnego Filipa II. Dwór habsburski powoli staje się labiryntem intryg, podchodów, wzajemnych świństw. Z jednej strony sprawujący rządy kanclerz, z drugi...

Kapitan Alatriste

18-08-2006 13:57 | Gruszczy | Komentarze: 0
Przygody kapitana Alatriste to opowieść o Hiszpanii pierwszej połowy XVII wieku. Na tronie zasiada młody, niemający na nic wpływu, Filip IV, wnuk potężnego Filipa II. Dwór habsburski powoli staje się labiryntem intryg, podchodów, wzajemnych świństw. Z jednej strony sprawujący rządy kanclerz, z drugi...
Portal #11

Portal #11

18-08-2006 13:07 | Gruszczy | Komentarze: 0
Spis treści:RecenzjeNewsyTitanic - Andrzej PilipiukPiszemy bestselera - Andrzej PilipiukSilva Rerum: wędrówka do miejsc świętych - Anna BrzezińskaStaropolskiego Pierdoły Gawędy: pojedynek - Michał MochockiErudyta Herburt - Jacek KomudaEpos pijacki - Krzysztof SchechtelCyberutopia 2060: Służba Bezpie...
Portal #16

Portal #16

18-08-2006 12:57 | Gruszczy | Komentarze: 0
Spis treści:Raport z rynku - Ignacy TrzewiczekO czytaniu scenariuszy - Marcin BlachaW krainach racjonalnej świadomości - Andrzej PilipiukRPG z kalkulatorem - Marcin BlachaGliniarz - Andrzej StójStrzały znikąd - Przemysław WenioMilitech potrzebuje właśnie Ciebie - Przemysław WenioNight City News - To...